Bij Pasklaar Wonen hanteren we een transparant en vast bedrag, zonder courtage. Dit bedrag is inclusief alle essentiële producten en diensten die nodig zijn om je woning succesvol te verkopen.
De enige keuze die jij moet maken is: wil je zelf de bezichtigingen doen of laat je dit liever over aan Pasklaar Wonen?
Met Pasklaar Wonen heb je de flexibiliteit om ofwel zelf de bezichtigingen te verzorgen, of per bezichtiging te betalen voor het professioneel laten uitvoeren hiervan door ons. Deze aanpak biedt niet alleen flexibiliteit, maar stelt je ook in staat om aanzienlijk te besparen op de verkoopkosten van je woning.
We voorzien je daarnaast van unieke tools die je gedurende het gehele verkoopproces ondersteunen en begeleiden.
VERKOPEN
1,5% courtage bij makelaar.
Standaard courtage berekening
€ 0
Besparing
€ 6.045
Totale kosten
€ 795
Opstartkosten
€ 5.250
Courtage 1,5%
€ 350.000
Verkoopprijs
€ 115 per bezichtiging. In de huidige markt doen we ongeveer 15 bezichtigingen.
Bezichtigingen door Pasklaar Wonen
€ 1.370
Besparing
€ 4.675
Totale kosten
€ 1.725
Bezichtigingen 15 x
€ 2.950
Vast bedrag
€ 350.000
Verkoopprijs
Zelf bezichtigen is grootste besparing.
Zelf de bezichtigingen doen
€ 3.095
Besparing
€ 2.950
Totale kosten
€ -
Bezichtigingen
€ 2.950
Vast bedrag
€ 350.000
Verkoopprijs
Wist je dat de inzet van een makelaar niet verandert, ongeacht de waarde van je huis? Onze toewijding aan jou als klant blijft altijd hetzelfde, ongeacht hoeveel je huis waard is. We vinden het belangrijk om eerlijke en transparante tarieven te hanteren. Bij ons betaal je geen hogere courtage naarmate je huis meer waard is. Je kunt altijd rekenen op dezelfde hoogwaardige service, ongeacht de waarde van je huis. Je betaalt voor de kwaliteit van onze dienstverlening en onze expertise, niet voor de waarde van je woning.
EERLIJK EN TRANSPARANT
Hieronder zijn de 6 verkoopstappen beschreven. Klik op elk van deze stappen om te ontdekken welke acties door Pasklaar Wonen word ondernomen en welke informatie of bijdragen je zelf moet leveren tijdens het verkoopproces.
VERKOPEN
-
je ontvangt een opdracht waar je akkoord op geeft.
-
nu gaan we voor je aan de slag en plannen de fotograaf.
Vervolg stappen
De eerste stap is een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek leggen we de werkwijze uit, wordt de verkoopstrategie bepaald en de waarde van de woning op basis van een marktonderzoek en inspectie van de woning vastgesteld.
01
Kennismaken / waardebepaling
In deze stap gaan we alle benodigde gegevens verzamelen om de presentatie van de woning compleet te maken. Wij gebruiken hiervoor de online omgeving van "mijnmakelaar".
Verzamelen gegevens
02
-
wij vragen de kadasterstukken van de woning op.
-
woningopname door ons.
-
jullie vullen de vragenlijst van de woning in op ons online platform "mijn makelaar".
-
jullie vullen de lijst van zaken in op ons online platform "mijn makelaar".
-
jullie leveren het energielabel aan.
-
fotograaf komt langs voor het maken van de foto's, plattegronden en de woning wordt ingemeten.
Gegevens
-
eigen unieke woning website op basis van je adres.
-
50 visitekaartjes met daarop een QR-code naar jouw eigen website.
-
een verkoopbord in de tuin of op het raam.
-
plaatsing op funda, overige huizensites, website van Pasklaar Wonen.
-
social media sneak en promotie (facebook, instagram)
-
fundastatistieken.
Presentatie
Met alle verzamelde gegevens wordt de volledige presentatie van de woning samengesteld.
Zodra alles is goedgekeurd, wordt de woning live gepresenteerd en begint het officiële verkoopproces. Klik hieronder om te ontdekken welke materialen en informatie je in deze stap ontvangt.
Presentatie
03
Potentiële kopers die via de website of telefonisch hun interesse hebben getoond, krijgen de kans om de woning persoonlijk te bekijken.
Het uitvoeren van de bezichtigingen kan zowel door ons als door jullie worden gedaan, afhankelijk van wat we in stap 1 hebben afgesproken.
Bezichtigingen
04
-
potentiële kopers welke de woning komen bezichtigen krijgen een inlogcode voor de "eerlijk bieden" omgeving. Hierin staan alle relevante documenten van de woning en kunnen zij bij interesse een bod uitbrengen via deze website.
-
tijdens de bezichtiging krijgen zij een visitekaartje met hierop een QR code naar de website van de woning. Van hieruit kunnen zij op de knop "bod uitbrengen" klikken om een bod te doen.
Bezichtigingen
-
via de online omgeving van "eerlijk bieden" kunnen de kopers hun gegevens achterlaten.
-
wij kunnen nu aan de slag om de voorlopige koopovereenkomst op te maken.
-
de koopovereenkomst wordt digitaal getekend.
-
wij zullen na de 3 dagen bedenktijd de notaris op de hoogte brengen en de koopovereenkomst aan hun doorsturen.
-
ook de taxateur van de kopers krijgt alle stukken van ons toegezonden.
Verkocht en nu?
Potentiële kopers hebben hun bod gedaan via het platform "Eerlijk Bieden". Samen met de verkoper wordt het beste bod besproken en geaccepteerd.
Vervolgens wordt de koopakte opgesteld en gereedgemaakt voor ondertekening.
Onderhandelingen / koopovereenkomst
05
De dag van de sleuteloverdracht en de officiële overdracht bij de notaris is aangebroken. Voorafgaand aan deze belangrijke gebeurtenis wordt een eindinspectie van de woning georganiseerd. Alle betrokken partijen worden uitgenodigd om de inspectie in de woning bij te wonen voordat de eigendomsoverdracht plaatsvindt.
Eindinspectie / overdracht notaris
06
-
alle betrokken partijen worden uitgenodigd voor de eindinspectie van de woning.
-
tijdens deze inspectie worden de meterstanden genoteerd, en wordt het eindinspectie rapport opgesteld.
-
na de inspectie wordt gezamenlijk naar de notaris gegaan, waar de definitieve overdracht plaatsvindt en de koop officieel wordt bevestigd.